کاهش 50 درصدی صید میگو در آب های هرمزگان



صبح ساحل، اقتصادی ـ مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به پیش بینی کاهش 50درصدی صید میگو امسال،شرایط جوی منطقه و خشکسالی را از اهم دلایل آن خواند. قدرت میرزاده با بیان اینکه باتوجه به تحقیقات مشترک انجام شده از سوی شیلات هرمزگان و پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس پیش بینی می شود امسال شاهد کاهش 50 درصدی میگو صید شده نسبت به سال گذشته خواهیم بود اظهار کرد:کاهش آبهای ورودی به دریا از دهانه خور به دلیل کاهش بارندگی از دیگر عوامل کاهش صید میگو است.

وی با اشاره به اینکه آلودگی منطقه ساحلی و همچنین بخش های از دریا نیز دیگر عوامل تاثیر گذار در این مهم است تصریح کرد: امید است در سال آینده با اقدامات انجام شده از سوی سازمان های ذی ربط تاثیر گذاری این عامل را به حداقل برسد.میرزاده در ادامه صید غیر مجاز را یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در این امر خواند و ابرازداشت:در این زمینه شیلات تا حد توان خود اقدامات لازم را انجام داده است ولی باتوجه به جامعه صیادی 28هزار نفری استان جلوگیری از صید غیر مجاز همیاری خود صیادان را بیش از هرچیز می طلبد.

مدیرکل شیلات هرمزگان همچنین با اشاره به عدم صحت وجود گونه ایی از میگو مهاجم در آبهای هرمزگان که در کاهش صد میگو موثر واقع شود گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر وجود گونه ای از میگو مهاجم در آبهی هرمزگان از سوی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس،کارشناسان شیلات و همچنین خود صیادان ارائه نشده است.

این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان کرد:تحقیقات انجام شده از حضور میگوهای جوان در آبهای هرمزگان خبر می دهد که امیدست با رسیدن آنها به اندازه اقتصادی و قابل صید شاهد افزایش میزان صید پیش بینی شده باشیم.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها